Skoda

Silnik Skoda 1.2 6V HTP 54/60KM EA111

24083
Silnik Skoda 1.2 6V HTP 54/60KM EA111

Silniki benzynowe Skoda są stosowane w samochodach marki

  • Skoda
  • Seat
  • Volkswagen

Silnik Skoda 1.2 6V HTP o mocy 54 lub 60KM miał zastosowanie w samochodach Skoda Fabia I oraz Fabia II. Jest to konstrukcja Volkswagena z rodziny EA111, która w samochodach Skody posiadała oznaczenie HTP. Silnik wszedł do produkcji w 2001 roku, na początku była to wersja 6-zaworowa o mocy 54KM lub 60KM.



Konstrukcja trzy-cylindrowa wykonana z aluminium z wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, niestety silniki z pierwszych lat produkcji miały problem z rozrządem – przeskakiwał o jeden ząb. Kolejną przypadłością był problem z wypalaniem gniazd zaworowych co skutkowało naprawą głowicy. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania, a co za tym idzie niższe spalanie. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest oszczędny.



Średnio spala około 7l/100km, jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km. Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Poza tymi mankamentami kierowcy są zadowoleni z silnika ponieważ jest dosyć trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszty utrzymania
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • prosty serwis

Wady

  • przeskakujący łańcuch rozrządu
  • wypalania gniazd zaworowych-uszkodzenie głowicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

-w wersji 6-zaworowej ze względu na zły naciąg łańcucha oraz krótsze ślizgi przeskakiwał o jeden ząb – wymiana w granicach 1000zł a naprawa z wymianą ponad 2000zł

Kody silnika: AWY/BMD/BBM/BBT/CHFA/CHFB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.3)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 2.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

20.04.2023 Skoda Fabia I
(2.7)
Opinia: Unikać jak ognia! Auto miałem od nowości, od nowości też (założona w ASO) instalacja LPG. Kultura pracy dramatyczna, wibracje jak w zużytym traktorze z lat 80, bardzo głośny. Moc jak w kosiarce - przy wyprzedzaniu w lecie, o ile się w ogóle zdecydowałem na taki
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: fatalna trwałość, źle znosi LPG, zerowa kultura pracy (wibracje, głośność), brak mocy, lekki (przód auta był niedociążony i łatwo wpadał w poślizg).
  • Silnik: 54KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 71000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
23.01.2019 Skoda Fabia I
(8.0)
Opinia: Silnik obecnie ma przejechane 290 tyś. z czego 160 tyś. na LPG. Wymieniałem tylko cewki zapłonowe i rozrząd.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 54KM HTP
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam