Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Skoda 1.3i 8V OHV SPI 54KM-68KM Š781.B był stosowany od 1994 roku w modelach Skoda Favorit oraz Felicia .
Silnik OHV został skonstruowany przez firmę Skoda i wprowadzony do produkcji w 1964 roku. Przez lata był stosowany w wielu modelach oraz bardzo szeroko modyfikowany. W 1987 roku silnik przeszedł największą modyfikację, która pozwoliła na spełnienie pierwszych norm spalin. Jednostka otrzymała nową 8-zaworową głowicę, która umożliwiła pracę silnika na benzynie bezołowiowej.
W 1993 roku otrzymał katalizator oraz wtrysk jednopunktowy natomiast w 1996 roku po kolejnej modyfikacji wprowadzono wtrysk wielopunktowy, większy wałek rozrządu i większe zawory co pozwoliło spełnić normy spalin Euro2. Kolejna faza modernizacja przyszła w 1999 roku – silnik został wzmocniony, otrzymał większy wał korbowy, zmodernizowano też układ smarowania i wprowadzono popychacze hydrauliczne.
Najważniejszą kwestią było wprowadzenie nowszego układu wtryskowego wykorzystującego dwie sondy lambda oraz przepustnicy typu Drive-by-wire. Te wszystkie modyfikacje pozwoliły do końca produkcji w 2003 roku spełnić wygórowane normy spalin Euro 4.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |