Skoda

Silnik Skoda 1.2 12V HTP 64/69KM EA111

29793
Silnik Skoda 1.2 12V HTP 64/69KM EA111

Silniki benzynowe Skoda są stosowane w samochodach marki

  • Skoda
  • Seat
  • Volkswagen

Silnik Skoda 1.2 12V HTP o mocy 64 lub 69KM miał zastosowanie w samochodach Skoda Fabia I, Fabia II i Roomster. Jest to konstrukcja Volkswagena z rodziny EA111. Silnik jest modernizacją wersji 6-zaworowej i wszedł do produkcji w 2005 roku. Konstrukcja trzy-cylindrowa wykonana z aluminium, z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika.



Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest on niezniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy i ew. wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l /100km jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km.



Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys. km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Poza tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest całkiem trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Silnik bardzo żywotny
  • mało awaryjny
  • łatwy dostęp do części
  • łańcuch rozrządu.

Wady

  • silnik trzy cylindrowy niska kultura pracy
  • uwaga na łańcuch !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AZQ/BME

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

06.02.2018 Skoda Fabia 1
(8.0)
Opinia: Król autostrad to z niego nie będzie ale z taką mocą być nie może. Biegi ratują trochę sytuację z rozpędzaniem się. Spalanie znakomite. Kiedyś z Rzeszowa do Warszawy we trójkę z klimatyzacją włączoną spalił średnio 4,9. Mimo przebiegu oleju nie bierze ani kropli. Łańcuch zmieniany
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 64 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
29.08.2017 Fabia
(6.7)
Opinia: Silnik bardzo mizerny i wcale tak mało nie apli jakby się wydawało średnio 7-7.5L to zdecydowanie za dużo jak na taką pojemność.Dodatkowo pracuje jak mały traktorek nierówno i głośno,dynamiki nie ma kompletnie żadnej,moja kochana żona ciągle pyta kiedy go sprzedam,problem w tym ze niema chętnych.Co
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 64km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam