Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Saab 2.3 16V Turbo 210KM-220KM B235L wszedł do produkcji w 1998 roku w raz modelem Saab 9-5.Konstrukcja silnika został oparta na starszej wersji B234 i jest jej ewolucją która miała zapewnić lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa.Największe zmiany zaszły w konstrukcji wewnętrznej silnika,zastosowano lżejsze zawory i tłoki oraz pompę oleju o mniejszym oporze.
Ponadto wprowadzono nowy system zarządzania silnikiem Trionic 7 który charakteryzuje się czarną obudową a nie czerwoną jak jego poprzednik.W opiniu użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak zdarzają się dosyć kosztowne usterki osprzetu takie jak kaseta zapłonowa oraz problemy z panewkami (obrucenie panewek).Po za tym jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |