Silnik Opel 1.2 12V ECOTEC Turbo 110KM B12XHL ma zastosowanie od roku 2017 w modelu Opel Crossland .Silnik koncernu PSA/ 1.2 PureTech znany z modeli Citroen oraz Peugeot Jednostka została wyróżniona w 2016 roku i otrzymała prestiżową nagrodę Engine of The Year 2016. Silnik nowoczesny z wieloma nowatorskimi rozwiązaniami oparty w połowie na rozwiązaniach z poprzedniej jednostki 1.0 VTI, wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni. Silnik spisuje się rewelacyjnie jest bardzo dynamiczny i oszczędny a przy tym daje dużą frajdę z jazdy, silnik świetnie zbiera się już od 2000 obrotów.
Niestety jego niewątpliwe atuty przyćmiewa poważny problem z układem rozrządu.Silnik boryka się z poważnym problemem łuszczenia oraz rozpuszczania się paska rozrządu !!! Użytkownicy sygnalizują tą poważną usterkę przy przebiegach 60 tys/km co wiąże się z uszkodzeniem jednostki.Odpowiada za to złej jakości pasek który zaczyna się łuszczyć a jego drobinki dostają się do układu smarowania (pasek rozrządu pracuje w oleju) co powoduje zatkanie się pompy oleju i brakiem smarowania.
Konsekwencją tej usterki jest całkowite uszkodzenie silnika,niestety nie zawsze mamy do czynienia z autem na gwarancji co przekłada się na wysokie koszty naprawy.Przed zakupem warto sprawdzić wadliwy układ aby uniknąć kosztownych napraw. Z pewnością jednostka jest alternatywą dla silników wysokoprężnych jak również jednostek o większych pojemnościach.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |