Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 MIVEC 150KM 4J11

3852
Silnik Mitsubishi 2.0 MIVEC 150KM 4J11

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen

Silnik Mitsubishi 2.0 MIVEC 150KM 4J11 wszedł do produkcji w 2011 roku i zasilał modele Mitsubishi ASX oraz Outlander, Odmiana 4J11 to nowo opracowana konstrukcja w której  postawiono na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie norm spalin. Jednostka w całości wykonana z aluminium wykorzystuje wtrysk paliwa wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu. W porównaniu do poprzedniej wersji  4B1 zmieniono rozrząd z DOHC na SOHC oraz wprowadzono nowej generacji system MIVEC. Ze względu na wygórowane normy spalin silnik wyposażony w system Start Stop oraz EGR. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elstyczność

Wady

  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.4)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
50%
10%
10%
0%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

09.04.2024 Outlander lll
(9.0)
Opinia: Po 220000 tys.km. wymieniłem rozrząd potem już tylko olej i filtry. Rzeczywiście trochę głośny Sohc pracuje jak maszyna do szycia. Ale porządny silniczek z CVT robi robotę
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Odpala jeździ nie zawiódł mnie jak do tej pory na liczniku 270000 tysięcy km
Wady: Kultura pracy. Łańcuszek jednak się rozciągną
  • Silnik: 150 km. 4j11
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
21.03.2024 ASX
(9.3)
Opinia: Silnik prawie niespotykany w niedrogich autach. porządny motor wg starej szkoły z nowoczesnym systemem głowicy - dynamiczny i oszczędzający paliwo,
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy, niskie spalanie
Wady: Maksymalny moment obrotowy przy zbyt wysokich obrotach
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 32000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
25.10.2023 Outlander
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, jedynie na wolnych obrotach ciut głośniejszy od innych silników.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam