Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V MPi SmartStream 84KM G4LF

19305
Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V MPi SmartStream 84KM G4LF

Silniki Hyundai Kia MPI / DPi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.2 MPi o mocy 84KM wszedł do produkcji w 2019 roku i zasila modele segmentu A oraz B Hyundai oraz Kia. Jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Użytkownicy aut z tym sinikiem chwalą sobie niską awaryjność, przyzwoite osiągi oraz niski poziom spalania który średnio kształtuje się w granicach 5-6 l/100km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoite osiągi
  • niskie spalanie

Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Shell 0W20 C5/C6, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

48%
0%
16%
4%
12%
4%
16%
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

21.09.2023 Kia Stonic
(8.7)
Opinia: Niecałe 60 000 km. Zero poważnych usterek. Jedynie trzeszczący pedal sprzęgła - naprawiono w serwisie i kuna przegryzająca kable. Konieczny odstraszacz.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie , wygodna pozycja za kierownicą. BDB manewrowanie autem np. po górskich serpentynach.
Wady: Głośny silnik przy prędkościach >120 km/h - skrzynia niestety 5 biegowa.
  • Silnik: 1,2 - 84KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
30.10.2022 i20 GB
(9.3)
Opinia: Świetny silnik 140 tys na dołożony LPG stag bez problemu , oleju ani gram nie bierze, wymiana co 10tyś . Total NFC A5 5w40 Słabe sprzęgło (docisk i łożysko ) padło przy 80tyś. Kolejne przy 150tyś . Zawieszenie idealne dosyć sztywne łącznik wymienione przy 140tyś.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cicha praca Dosyć dynamiczny Bezawaryjność
Wady: Sprzęgło Niskie zawieszenie
  • Silnik: 1.2 84km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam