Silniki Hyundai/Kia 1.2 / 1.3 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V MPI o mocy 78KM wszedł do produkcji w 2008 roku i zasilał modele segmentu A oraz B Hyundai i10 /i20. Jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Użytkownicy aut z tym sinikiem chwalą sobie niską awaryjność,przyzwoite osiągi oraz niski poziom spalania który średnio kształtuje się w granicach 5-6 l/100km.
Opinia:
Nie znalazłem jeszcze lepszego auta do jazdy miejskiej. Precyzyjnie się prowadzi, spalanie 5,5-6. W moim przypadku nie ma sensu przerabiać go na gaz.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Niezawodny, jak na warunki miejskie idealny.
Wady:
Wydaje z siebie dźwięk jak kiedyś polonez z rozregulowanymi zaworami :-)
Silnik:
78 KM
Rocznik:
2012
Przebieg:
172000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
08.08.2023Hyundai i20
(7.7)
Opinia:
Silnik idealnie nadaje się do LPG, ma dobrą dynamikę, jest bezawaryjny, natomiast chodzi głośno, wyraźnie słychać tłoki (dźwięk podobny trochę do diesla), przy czym nie bierze oleju, odpala bez problemu, wymiana oleju 5w-40 co 10 tys., spalanie 7.5L Pb, 8.3L LPG. Jeździ wyłącznie po
mieście, niestety musiałem wymienić łańcuch przy 95 000 km.
8.0/10
6.0/10
9.0/10
Zalety:
Trwałość
Hydrauliczne popychacze - dobra współpraca z LPG
Niskie spalanie
Bezawaryjność
Wady:
Głośna praca
W warunkach miejskich rozciągnął się łańcuch po 100 tys.
Silnik:
1.2 78KM G4LA
Rocznik:
2011
Przebieg:
100000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
18.05.2023Hiunday i20
(10.0)
Opinia:
Silnik rewelacyjny do LPG. 320tys przebiegu na nauce jazdy bez dolewania oleju. Oryginalny rozrząd. Regularna wymiana dobrego oleju co 12-15tys i musi hulać. Oby wszystkie takie były.