Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.25 MPI VVT 75KM-87KM G4LA

32371
Silnik Hyundai/Kia 1.25 MPI VVT 75KM-87KM G4LA

Silniki Hyundai/Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.25 16V MPI VVT  o mocach 75 do 87KM z oznaczeniem Kappa G4LA został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu A i B takich jak Hyundai i10, i20. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu. Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników. Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą

Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.3)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 6.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

82%
3%
3%
3%
0%
3%
6%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

09.02.2021 I 20 III generacja,produkcja Istambul
(8.7)
Opinia: Silnik całkiem żwawy,zabiera się szybko.W lekkim aucie jakim jest I 20 stosunek masy do mocy jest przyzwoity.W moim przypadku głównie 1 lub 2 osoby w aucie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: W mieście spod świateł bardzo ładnie.Na trasie,autostrada jak na małe auto całkiem przyzwoicie.
Wady: Przy wysokich obrotach silnik trochę głośny ale za to żwawy.Bez trudu wyprzedzam większe auta.
  • Silnik: G4LA 61,8kW
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 8.748
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.04.2020 Hyundai i20 II FL
(5.7)
Opinia: UWAGA ! WADA FABRYCZNA Silnik posiada celowo beznadziejną charakterystykę pracy przepustnicy podczas ruszania Samodzielnie podbija obroty na półsprzęgle, przy czym gdy wdusza się mu gaz na półsprzęgle aby dynamicznie ruszyć - nie ma takiej możliwości - KOMPUTER DŁAWI WYCHYLENIE PRZEPUSTNICY W żadnym innym wypadku (np. jazda 50km/h i
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Mało pali Prosta konstrukcja
Wady: Niebezpieczna charakterystyka przepustnicy "fly by wire" Kia Picanto 1.1 starszej generacji lepiej rusza ze świateł Samochód jest niebezpieczny / bardzo denerwujący na codzień pod względem dynamiki ruszania / jazdy na półsprzęgle
  • Silnik: G4LA
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 18000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
17.02.2020 KIA Rio
(7.3)
Opinia: silnik przypomina małe silniki VW, budzi się pow. 3tys. obrotów, pow. 4tys. czuć, że to mały motorek, który już słabo reaguje na gaz
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: niskie spalanie
Wady: hałas pow. 4tys. obrotów, wrażliwy na jakość paliwa
  • Silnik: 1.2 16V 84 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 18000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Odradzam
22.02.2018 sebaastian
(10.0)
Opinia: Codziennie blisko 30 km po miescie zwawo startuje i sie prowadzi jak na takie malenstwo. Zasiada głownie zona ale i mi sie tez udaje!!! No i b.łatwe parkowanie w porownaniu z moja Mazda 6 2.2 MZR-CD (163KM)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,25 R4 Kappa MPI DOHC 87 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 49 000 km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
14.02.2018 Marcin
(10.0)
Opinia: Bardzo przyzwoity samochód do jazdy miejskiej,niskie spalanie to jego największy atut silniczek jest bardzo cichy i dosyć żwawy.Mankamentem może być jazda na wyższych obrotach i przy prędkościach ponad 100km/h.Awaryjność zerowa do dnia dzisiejszego nic nie wysiadło wszystko pracuje jak należy,pali na dotyk.Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: i20 I 1.2 78KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 127tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam