Silnik Mazda 1.6 16V VICS 98KM ZM-DE

2176
Silnik Mazda 1.6 16V VICS 98KM ZM-DE

Silniki Mazda serii Z są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.6 16V 98KM miał zastosowanie w latach 2001-2004 w modelu Mazda BJ 323.Silnik z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90.000km. Silnik był wyposażony w system VICS (Variable Inertia Control System) – system zmiennego sterowania dolotem powietrza. Konstrukcja bardzo trwała nie przysparzająca większych problemów użytkownikowi co przekłada się na dużą trwałość. Silnik może pochwalić się niezłą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Na plus trzeba zaliczyć spalanie, które jest na dobrym poziomie średnio 7l na 100km.Na minus można zaliczyć głośniejszą pracy przy wyższych obrotach na których silnik dobrze pracuje. Reasumując jednostka 1.6 16V jest godna polecenia a koszty użytkowania są na niskim poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Valvoline 5W40 / 10w40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Samochody z tym silnikiem