Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue 100KM G4LC

49095
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue 100KM G4LC

Silniki Hyundai/Kia 1.4 / 1.5 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue o mocy 100KM z oznaczeniem Kappa G4LC został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu B i C takich jak Hyundai i20, i30. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań między innymi wprowadzono podwójny układ zmiennych faz rozrządu Dual-CVVT.


Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu. Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników.


Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą

Wady

  • głośniejsza praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.8)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 6.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

33%
9%
11%
8%
12%
14%
14%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

19.05.2025 Hyundai i20 II Active
(10.0)
Opinia: Posiadam ten silnik w Hyundai i20 II Active, auto z tym silnikiem specjalnie kupiłem z myślą o LPG. Przejechałem na benzynie 16 000 km. Średnie spalanie 6,25 litra w cyklu mieszanym, mierzone na stacji przy tankowaniu pod korek z ilością przejechanych km. W mieście potrafi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik bezobsługowy! Prosta budowa bez eco psujów. Trwały, z hydrauliczną regulacją zaworów, na łańcuchu rozrządu! Tylko zmieniać olej co 10 000 km i jeździć! Na duży plus 6 biegowa skrzynia biegów!
Wady: Absolutny brak!
  • Silnik: 1.4 MPI KAPPA 100 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
06.04.2025 Kia ceed 3
(10.0)
Opinia: 1.4 100km G4LC silnik stworzony do instalacji LPG posiada hydrauliczną regulacje luzu zaworowego, wielopunktowy pośredni wtrysk paliwa , cichobieżny łańcuch rozrządu z bezterminową wyminą , silnik bez żadnych turbosprężarek ,bez filtrów GPF , bez żadnych zbędnych ekologii i nagarów jak to w dzisiejszej motoryzacji bywa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Hydrauliczna regulacja luzu zaworowego Pośredni wtrysk (idealny do LPG) Łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 100km G4LC
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 54000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
07.03.2025 Kia Ceed 3
(9.0)
Opinia: Jeżdżę Kią Ceed III z tym silnikiem już rok, zakupiona z przebiegiem 152 tyś km, obecnie 170 tyś km. Przy przebiegu 160 tyś profilaktyczna wymiana rozrządu (czasem wydawało mi się że przy odpalaniu go słychać więc wolałem dmuchać na zimne, ale po wymianie dźwięk jest taki sam),
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność, niezłe spalanie, bardzo niskie koszty utrzymania, akceptowalna dynamika (jak na tę moc)
Wady: Głośność przy wyższych prędkościach
  • Silnik: 100 km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.02.2025 Hyundai i30 III
(9.0)
Opinia: Silnik w hyundaiu i30 kultura pracy na wysokim poziomie na wyższych obrotach i jeździe autostradowej bardziej słyszalny. Prawie od nowości z instalacją LPG Prins instalacja rewelacyjna po przejechaniu 80 tyś. dalej mnie zachwyca, podstawa to wymiana filtrów gazu i raz na 10 tys. środek czyszczący
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwałość, Cichy na wolnych obrotach, współpraca z LPG,
Wady: Brak
  • Silnik: 100 km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.06.2024 Ceed 3
(8.7)
Opinia: Bardzo fajne auto i silnik rewelacja.Nie można go zajechać,nie bierze oleju,ideał
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjny silnik, łańcuch popychacze, brak turbo i DPF i miękkiej hybrydy,4 cylindry,cicha praca na wolnych obrotach,pojedzie na każdym oleju-stary dobry sinik
Wady: spalanie 7 litrów
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 295000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam