Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI 90KM G4FA

9536
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI 90KM G4FA

Silniki Hyundai Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA o mocy 90KM występował w miejskich i kompaktowych modelach Hyundai oraz Kia. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w bezstopniowy system zmiennych faz rozrządu CVVT. Konstrukcja prosta a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka.


Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 6l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • łańcuch rozrządu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • uwaga na naciąg łańcuchu po 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
0%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami