Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA

57122
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA

Silniki Hyundai/Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA o mocach 90, 99, 101, 105 lub 109KM występował w miejskich i kompaktowych modelach Hyundai oraz Kia w latach 2006-2017. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w bezstopniowy system zmiennych faz rozrządu CVVT. Konstrukcja prosta a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 6l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • łańcuch rozrządu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • uwaga na naciąg łańcuchu po 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (4.9)
Trwałość 4.3/10
Utrzymanie 5.3/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

52%
7%
9%
6%
4%
6%
17%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

26.06.2022 i30/ceed
(2.3)
Opinia: Nie wiem dlaczego nikt nie napisał o wadzie fabrycznej tych silników (1.4 i 1.6) - one zapiekają pierścienie olejowe i nawet przy przebiegach ~70k km motor żłopie olej. W najskrajniejszym przypadku jaki mi się trafił to był litr motula na 100km!!! Jeżdżony do końca zacznie
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Zalety: -Akceptowalne ceny części jak na azję -Dostępność części -Niby nadaje się do gazu...
Wady: -...ale ma zawory na zwykłych szklankach i regulacja będzie kosztować -"kultura pracy" porównywalna z ciągnikami rolniczymi -bierze olej (niby sprawny nie bierze, ale to jest tylko okres interwału między remontowego)
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 165.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
06.01.2019 KIA RIO III, 3D, Automat
(6.3)
Opinia: Dzięki niezgodnej z zaleceniami ASO, wymianie oleju co 15 000 km na razie nie widzę żadnych problemów z tym silnikiem. Co do kontroli łańcucha po 100 000 km - nie wiem, na razie nie zauważyłem problemu. Oleju wystarcza między przeglądami, pali na dotyk.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 109 km / G4FA
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 232 000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.08.2017 Sławek
(6.0)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony z tego silnika zero problemów niskie spalanie i dobre parametry.Autko w wersji 5-drzwowej lekkie więc silniczek idealnie do niego pasuje,zbiera się dobrze i skrzynia biegów idealnie zestrojona nie trzeba się męczyć ze ciągłym zmienianiem biegów.90-koni idealne do auta silnik nie mam problemów
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Kia Ceed/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/145tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam