Popularne na rynku

Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.4 16V MPI 90/101/109KM (G4FA)

50237
Silnik 1.4 16V MPI 90/101/109KM (G4FA)

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik 1.4 16V CVVT o mocy 90-109KM występował w miejskich i kompaktowych modelach Hyundai oraz Kia w latach 2006-2014. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w bezstopniowy system zmiennych faz rozrządu CVVT. Konstrukcja prosta nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 6l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • łańcuch rozrządu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • uwaga na naciąg łańcuchu po 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.2)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

55%
9%
9%
2%
2%
5%
18%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

06.01.2019 KIA RIO III, 3D, Automat
(6.3)
Opinia: Dzięki niezgodnej z zaleceniami ASO, wymianie oleju co 15 000 km na razie nie widzę żadnych problemów z tym silnikiem. Co do kontroli łańcucha po 100 000 km - nie wiem, na razie nie zauważyłem problemu. Oleju wystarcza między przeglądami, pali na dotyk.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 109 km / G4FA
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 232 000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.08.2017 Sławek
(6.0)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony z tego silnika zero problemów niskie spalanie i dobre parametry.Autko w wersji 5-drzwowej lekkie więc silniczek idealnie do niego pasuje,zbiera się dobrze i skrzynia biegów idealnie zestrojona nie trzeba się męczyć ze ciągłym zmienianiem biegów.90-koni idealne do auta silnik nie mam problemów
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Kia Ceed/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/145tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię