Hyundai

Silnik Hyundai 1.4 16V 97KM G4EE

21501
Silnik Hyundai 1.4 16V 97KM G4EE

Silniki Hyundai Alpha / Beta, Kia T8 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai 1.4 16V G4EE o mocy 97KM stosowany od 2005 r. Najbardziej znany z Hyundaia Getz oraz Accent. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu oraz dwa wałki w głowicy. Konstrukcja trwała nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych neleżą awarie sondy lambda oraz problemy hydraulika luzów zaworowych przez szybkie zużycie kompensatorów czego objawem jest głośna praca silnika po rozruchu. Poza tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć dosyć wysokie spalanie jak na pojemność oraz moc średnio 8L.


Praca silnika jest dobra, w miarę cicha i równo pracuje, co do dynamiki to jest na zadowalającym poziomie. Kierowcy nie mają na co narzekać podczas ruszania czy wyprzedzania. Jednostka bardziej sprawdza się w mieście i na krótkich odcinkach a niżeli na dłuższych trasach. Niewątpliwie silnik 1.4 16V ma więcej plusów niż minusów i jest dobrze oceniany prze użytkowników.

Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w silnikach benzynowych.

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie sondy lambda
  • awarie kompensatorów luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
13%
0%
75%
13%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

01.10.2022 Kia Rio II
(9.7)
Opinia: Bezproblemowy motor, na postoju i do 3k obrotów cicho pracuje a na wyższych obrotach jak na 1.4 fajnie brzmi, trochę jak Hondowski 1.8 vtec :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 97km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 123000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.05.2020 HYUNDAI GETZ 1.4
(10.0)
Opinia: Silnik zaskakuje pozytywnie. Zwinny i żwawy, odpowiedni do gabarytów auta. Kiedy trzeba reaguje szybko zwiększając moc i prędkość. Idealnie sprawdza się w miejskiej jeździe. Po 3 mies. nauki jazdy (wcześniej auta z lpg;-)) zszedłem do ok. 7.5l na 100 km. [przejazdy dużym mieście w porze
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Patrz opis.
Wady: Brak...
  • Silnik: 97KM/G4EE
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 111600
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
12.08.2017 Grzesiek
(9.7)
Opinia: Silnik bardzo przyzwoity nie stwarza większych problemów od innych które wcześniej użytkowałem.Pracuje fajnie dobrze się zbiera,jest cichy i co ważne bezawaryjny,drobne usterki typu,sonda,jakiś bezpiecznik to wszystko.Spalanie do najniższych nie należy ale niema tragedii trasa 5 miasto 8 mieszane to tak 6-7L .Moc jak dla mnie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Getz/97KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r/170tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam