Ford

Silnik Ford 2.9i V6 12V OHV 145KM-150KM Cologne

3208
Silnik Ford 2.9i V6 12V OHV 145KM-150KM Cologne

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.9i V6 12V OHV 145-150KM miał zastosowanie w szerokiej gamie samochodów Ford na całym świecie. Konstrukcja oparta została na starszej wersji silnika z rodziny Cologne o pojemności 2.8 który był produkowany od 1974 roku. Jednostka 6-cylindrowa, wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic oraz z rozrządem opartym na łańcuchu.



Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt jednak spowodowane jest to zazwyczaj dużymi przebiegami a nie ich awaryjnością.Również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich alternatywą jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • bezproblemowy montaż LPG

Wady

  • wysokie spalania
  • awarie osprzętu spowodowane wiekiem oraz przebiegiem

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię