Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.9i V6 12V OHV 145-150KM miał zastosowanie w szerokiej gamie samochodów Ford na całym świecie. Konstrukcja oparta została na starszej wersji silnika z rodziny Cologne o pojemności 2.8 który był produkowany od 1974 roku. Jednostka 6-cylindrowa, wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic oraz z rozrządem opartym na łańcuchu.
Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt jednak spowodowane jest to zazwyczaj dużymi przebiegami a nie ich awaryjnością.Również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich alternatywą jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |