Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chrysler 2.7 V6 24V DOHC o mocy 185KM, 192KM lub 193KM to konstrukcja opracowana przez koncern Chrysler Corporation, która zadebiutowała w 2004 roku. Jest kolejną odmianą po wersji 203KM (stosowanej w latach 1998-2004), którą poddano modyfikacji – zmieniona została moc oraz moment obrotowy. Jednostka widlasta, 24 zaworowa, wykonana z aluminium (blok oraz głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym, z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik nie należał do udanych, trapiły go dosyć poważne awarie. Do największych trzeba zaliczyć gromadzenie się szlamu olejowego, awarię napinacza rozrządu oraz problem z uszczelką pompy wody.
Za gromadzenie się osadu olejowego odpowiada problematyczny układ wentylacyjny natomiast napinacz łańcucha rozrządu został wykonany ze słabej jakość materiału, przez co często dochodziło do jego uszkodzenia. Najwięcej szkody może spowodować uszkodzenie uszczelki pompy wody, wtedy ciecz chłodząca miesza się z olejem, co powoduje uszkodzenia silnika. Właśnie o tych usterkach użytkownicy sygnalizują najczęściej dlatego przed zakupem auta z tym silnikiem warto dokładnie sprawdzić jego stan w celu uniknięcia kosztownych konsekwencji.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |