Alfa Romeo

Silnik Alfa Romeo 2.0 8V Twin Spark 141KM

5312
Silnik Alfa Romeo 2.0 8V Twin Spark 141KM

Silniki Alfa Romeo / Maserati / Ferrari są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Jeep
  • Maserati

Silnik Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 141KM był stosowany w samochodzie  Alfa Romeo 155 oraz 164 w latach 1992-1997. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka  8-zaworowa oparta na konstrukcji żeliwny od Fiata uważana jest za bardzo trwałą jedynie przy bardzo dużych przebiegach może zawodzić osprzęt. Przy większych przebiegach może zdarzyć się awaria panewek ale jest to rzadkość., najczęściej problematyczny jest osprzęt w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych. Dodatkowo musimy liczyć się z dużym poborem oleju nawet ponad 2 litrów na 10 tys/km.



Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duży pobór oleju
  • ze względu na duże przebiegi możliwe poważne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 20.000 km
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię