Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 141KM był stosowany w samochodzie Alfa Romeo 155 oraz 164 w latach 1992-1997. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka 8-zaworowa oparta na konstrukcji żeliwny od Fiata uważana jest za bardzo trwałą jedynie przy bardzo dużych przebiegach może zawodzić osprzęt. Przy większych przebiegach może zdarzyć się awaria panewek ale jest to rzadkość., najczęściej problematyczny jest osprzęt w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych. Dodatkowo musimy liczyć się z dużym poborem oleju nawet ponad 2 litrów na 10 tys/km.
Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |