Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 1.8 Twin Spark o mocy 126 KM był stosowany w samochodzie Alfa Romeo 155 w latach 1992-1996. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon, czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka 8-zaworowa oparta jest na konstrukcji żeliwnego bloku Fiata.Jednostka nie jest wolna od awarii, zwłaszcza że na rynku znajdują się auta o bardzo dużych przebiegach. Szczególnie dotyczy to awarii panewek, które najczęściej zdarzają się w samochodach mocno wyeksploatowanych lub nieodpowiednio serwisowanych.
Dodatkowo, musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeśli zdecydujemy się na zakup auta z tym silnikiem, musimy być świadomi trudności związanych z znalezieniem warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem i ewentualnymi naprawami. Należy pamiętać, że silniki Twin Spark wymagają regularnego serwisowania oraz tankowania paliwa dobrej jakości, aby zapewnić bezawaryjność. W przeciwnym przypadku, możemy mieć do czynienia z poważnymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Niemniej jednak, kierowcy chwalą ten silnik za jego dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |