Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 2.0 Twin Spark o mocy 150 KM lub 155 KM był montowany w takich samochodach jak Alfa Romeo 145, 146, 147, 156, 164 czy 166. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon, czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcję 8-zaworową, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata, a także zamieniono łańcuch rozrządu na pasek. Dodatkowo, w tym silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu.
Niestety, silnik nie jest wolny od problemów. Najbardziej uciążliwym i kosztownym jest awaria wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zaleca się wymienić co 60 tysięcy kilometrów wraz z rozrządem, aby uniknąć kosztownych napraw. Objawem awarii jest głośna praca silnika przypominająca brzmienie Diesla, a przyczyną są duże ubytki oleju. Kolejnym problemem są awarie panewek, które mogą ulec tzw. obróceniu. Najczęściej występują one w samochodach mocno eksploatowanych lub niewłaściwie serwisowanych. Dodatkowo, należy liczyć się z licznymi problemami z elektroniką.
Jeśli zdecydujemy się na zakup auta z tym silnikiem, musimy być świadomi trudności związanych z znalezieniem profesjonalnego warsztatu, który zajmie się serwisem i ewentualnymi naprawami. Należy pamiętać, że silniki Twin Spark wymagają regularnego serwisowania oraz tankowania paliwa dobrej jakości, aby zapewnić niezawodność. W przeciwnym przypadku, będziemy mieli do czynienia z poważnymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Niemniej jednak, kierowcy chwalą ten silnik za jego dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Alfa Romeo 145 2.0 Twin Spark Q 16V 155KM
Alfa Romeo 146 2.0 Twin Spark Q 16V 155KM
Alfa Romeo 147 2.0 16V Twin Spark 150KM
Alfa Romeo 155 FL 2.0 Twin Spark 16V 150KM
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 16V 150KM
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 16V 155KM
Alfa Romeo 166 2.0 16V Twin Spark 155KM
Alfa Romeo 166 FL 2.0 16V Twin Spark 150KM
Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150KM
| Średnia (głosów: 4) | (7.6) |
| Trwałość | 6.3/10 |
| Utrzymanie | 6.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Alfa Romeo 145 2.0 Twin Spark Q 16V 155KM
Alfa Romeo 146 2.0 Twin Spark Q 16V 155KM
Alfa Romeo 147 2.0 16V Twin Spark 150KM
Alfa Romeo 155 FL 2.0 Twin Spark 16V 150KM
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 16V 150KM
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 16V 155KM
Alfa Romeo 166 2.0 16V Twin Spark 155KM
Alfa Romeo 166 FL 2.0 16V Twin Spark 150KM
Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150KM