Alfa Romeo

Silnik Alfa Romeo 2.0 16V Twin Spark 150KM-155KM

19022
Silnik Alfa Romeo 2.0 16V Twin Spark 150KM-155KM

Silniki Alfa Romeo / Maserati / Ferrari są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Jeep
  • Maserati

Silnik Alfa Romeo 2.0 Twin Spark o mocy 150 KM lub 155 KM był montowany w takich samochodach jak Alfa Romeo 145, 146, 147, 156, 164 czy 166. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon, czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcję 8-zaworową, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata, a także zamieniono łańcuch rozrządu na pasek. Dodatkowo, w tym silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu.


Niestety, silnik nie jest wolny od problemów. Najbardziej uciążliwym i kosztownym jest awaria wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zaleca się wymienić co 60 tysięcy kilometrów wraz z rozrządem, aby uniknąć kosztownych napraw. Objawem awarii jest głośna praca silnika przypominająca brzmienie Diesla, a przyczyną są duże ubytki oleju. Kolejnym problemem są awarie panewek, które mogą ulec tzw. obróceniu. Najczęściej występują one w samochodach mocno eksploatowanych lub niewłaściwie serwisowanych. Dodatkowo, należy liczyć się z licznymi problemami z elektroniką.


Jeśli zdecydujemy się na zakup auta z tym silnikiem, musimy być świadomi trudności związanych z znalezieniem profesjonalnego warsztatu, który zajmie się serwisem i ewentualnymi naprawami. Należy pamiętać, że silniki Twin Spark wymagają regularnego serwisowania oraz tankowania paliwa dobrej jakości, aby zapewnić niezawodność. W przeciwnym przypadku, będziemy mieli do czynienia z poważnymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Niemniej jednak, kierowcy chwalą ten silnik za jego dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

  • zatarcia wałków rozrządu
  • awarie wariatora zmiennych faz rozrządu
  • drogi serwis
  • wysoki poziom spalania
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.6)
Trwałość 6.3/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
8%
0%
25%
0%
17%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

03.05.2020 alfa 147 FL
(7.7)
Opinia: Kupiłem ją 4 lata temu,zrobiłem sam remont bo była uszkodzona,trochę w nią włożyłem ale jeżeli pilnuje się stanu oleju i wymienia na czas a nie czeka aż coś się zepsuje to jest jak najbardziej ok. Czesci uzywane sa tanie jak barszcz.Z nowymi tez nie
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika dźwięk
Wady: Wymaga częstszego serwisu niż inne samochody
  • Silnik: 2.0 TS 150KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 326000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
02.05.2020 Alfa Romeo 156 2,0 TS
(8.0)
Opinia: Nie polecam nikomu. Co z tego ze auto full wypas jak wszystko w nim nawala. Ciagle problemy z pompa olejowa. W czsie jazdy jak temp osiagnela90st to zaswiecila sie kontrolka oleju. A oleju full nic nie kapie. Zalaałem 10W40 i dalej nic. potem 5W40 tez
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jedyny plus to tn na Akumulatorze.
Wady: Same wady
  • Silnik: 2,0 TS (932)
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 117tys
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
04.11.2019 AR GTV
(8.7)
Opinia: Posiadam ten silnik w Alfie GTV. Samochód z racji przeznaczenia użytkowany jest jedynie w celach rekreacyjnych, jestem jego szczęśliwym posiadaczem od 2013 roku. Do dziś silnik bezawaryjny. Samochód z tym silnikiem dostarcza wiele radości w czasie jazdy a jego bardzo dobra elastyczność i przyspieszenie 8s
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 TS 150 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.09.2017 Zoltan
(6.0)
Opinia: Silnik porażka i studnia bez dna,może jak był nowy albo przebieg 100 tys to było ok,ale teraz to dramat.Po za osiągmi nic dobrego o nim nie można powiedzieć,spalanie ogromne ceny części też ni tanie i ciągłe usterki.Miałem problem z waritorem nie małe koszty,sony,przepustnice,i elektryka.Nie kupujcie
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AR 156/150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003r/235.000 km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię