Silnik Mazda 2.0 16V SkyActiv-G 160/165KM PE-VPS

53746
Silnik Mazda 2.0 16V SkyActiv-G 160/165KM PE-VPS

Silniki Mazda 2.0 / 2.5 SkyActiv-G są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V SKYACTIV-G o mocy 160-165KM z momentem obrotowym 210Nm przy 4000obr.min lub 165KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny.



Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!!  W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT.



Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!!  W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy
  • niskie spalanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: SAE 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

76%
11%
0%
0%
3%
0%
11%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

29.04.2022 Mazda 6 z2013 oraz 2018
(9.0)
Opinia: Bardzo fajne rodzinne auto dopracowane fajnie się prowadzące. Bezawaryjne , naprawdę godne polecenia. Problemy jakie miała wersja z 2013 i przebieg 92 tys to tarcze oraz hamulec postojowy zapiekający się w jarzmie, oraz słabe zabezp antykorozyjne. Nat.wersja z 2018 52000 ma to wszystko naprawione prócz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwałość, trwałość, trwałość. Leje i jeżdzę, spalanie, świetne prowadzenie, fajne zintegrowanie auta z kierowcą .
Wady: Brak turbiny i wolniejsze zbieranie szczególnie przy prędkościach autostradowych. Układ Hamulcowy na tle konkurencji za słaby , często wichrujące się tarcze hamulcowe co powoduje wibracje podcz. hamowania.
  • Silnik: 165km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 52000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam