Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.5 SkyActiv-G 192KM-194KM PY-VPS

27318
Silnik Mazda 2.5 SkyActiv-G 192KM-194KM PY-VPS

Silniki Mazda SkyActiv-G / X są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.5 16V SkyActiv-G o mocy 192-194KM z momentem obrotowym 256Nm przy 3250obr.min miał zastosowanie w modelach Mazda 6 oraz SUV. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian. Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny. Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to mam miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14.0:1 co porównując do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1 jest sukcesem. Jedynym problem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowani kilka sposobów.  Po pierwsze silnik został wyposażony w nowoczesną elektronikę oraz wtrysk bezpośredni skonstruowany przez inżynierów Mazdy oraz Denso. Dodatkowo głowicę wykonano z aluminium, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 7.9 sekund i w dodatku ze spalaniem na poziomie 7l a w mieście 9 l to wyśmienity wynik biorąc pod uwagę moc, pojemność oraz wagę auta!!! W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika. Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.

i-ELOOP

W niektórych odmianach silnika 2.5 16V SKYACTIV-G zastosowano system (i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) jest to pierwszy na świecie układ hamowania odzyskowego, który przechowuje energię w super-kondensatorze zamiast w akumulatorze. Jego zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz zredukowanie emisji spalin. Po przeanalizowaniach oraz obliczeniach konstruktorzy sprawdzili, że spalanie zmniejszyło się do 10%

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania na trasie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: SAE 0W20 lub 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.2)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

58%
3%
3%
6%
3%
22%
6%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

15.04.2022 Model 6 GH sedan
(8.0)
Opinia: Silnik bardzo przyzwoity w dynamice, zwłaszcza na trasie, trochę głośny przy przyspieszaniu. skrzynia w trybie normalnym trochę się zbiera, w trybie sport zadowalająca. Muszę mieć pecha bo po 3 latach zaczął wyciekać olej spod zimmeringu (naprawa w ramach gwarancji rzutem na taśmę w czasie
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy i wystarczająco dynamiczny na trasie , nawet z dużym obciążeniem,
Wady: Głośny w trakcie przyspieszania.
  • Silnik: 194
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 45000
  • Spalanie: 9.1 l/100km
Polecam
10.02.2022 MAZDA CX5
(10.0)
Opinia: najlepszy bęzyniak w naszych czasach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: elastyczny , mało pali, niezawodny
Wady: brak
  • Silnik: 2.5
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
15.01.2020 Mazda 3 2018 hatchback (automat)
(8.3)
Opinia: Użytkuję ten silnik w Mazda 3 z 2018 r. (auto z USA) z automatem i jestem zachwycony. Układ silnik skrzynia działa rewelacyjnie. Dla każdego "experta" starej motoryzacji co uważa, że "tylko manual, bo lubię mieć kontrolę, a automaty to samo zło" to auto z tym
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy, fajnie się wkręca, spalanie, dynamika
Wady: serwis, ale coś za coś
  • Silnik: Skyactiv 2,5 L 194 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 15000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
16.11.2019 Mazda6 3gen
(10.0)
Opinia: Wysoko-obrotowa benzyna jedzie od 4 tyś, lubi wysokie obroty, idealny silnik do Mazdy6.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, równa i cicha praca
  • Silnik: 2.5/192km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 90tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
27.07.2019 Mazda 6 III
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry i mocny silnik do Mazdy6, bardzo równa praca silnika i pewnie długie życie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.5/192km
  • Rocznik / Przebieg: 2016/163tys
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam