Popularne na rynku

Silnik Nissan 2.0i 16V SR20DE

16488
Kategoria: Silniki Nissan
Silnik Nissan 2.0i 16V SR20DE

Silniki Nissan są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 2.0i 16V SR20DE występował w różnych odmianach mocy: 115, 125, 126, 131, 136, 140, 143, 150 lub 160KM. Jest to japońska konstrukcja z rodziny silników SR wykorzystywana w wielu modelach Nissana. Konstrukcja weszła do produkcji w 1989r i jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową.


Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha. Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, ma przyzwoite parametry jest w miarę oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7-8 L. Rodzina silników SR została zastąpiona po roku 2000 przez silniki z grupy QR, które spełniały wymagane normy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambdy
  • uciążliwe awarie elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

60%
0%
0%
0%
20%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

07.02.2024 P11 GT STW
(10.0)
Opinia: Silnik liniowo rozwijający moc, nie dławi, ciągnie do końca. Potwierdzam że jedna z najlepszych jednostek lat 90tych. Użytkuję go w P11 GT od 17 lat, wcześniej miałem tę jednostkę w P10 GT przez 6 lat . Tu małe wyjaśnienie, w tym modelu miał oznaczenie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika brzmienie spalanie
Wady: nieco mały moment w dolnym zakresie
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 220.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.01.2018 Łukasz
(10.0)
Opinia: SR20DE 143KM-150KM w Almerze I GTI (Sunny/100NX GTI) i Primerze GT, najmniej awaryjny 2-litrowy silnik lat 80-tych. Jedyny 16-zaworowy DOHC który zrobi(ł) bezawaryjnie 200tys. km na LPG (z instalacją mieszalnikową II generacji).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Primera GT
  • Rocznik / Przebieg: 1997
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
29.10.2017 Maciek
(9.0)
Opinia: Silnik nie do zdarcia tylko lać i jeździć,kolega mo nowe auto przejechane 47tys i już był dwa razy w serwisie bo coś się zepsuło i auto nie odpala.Ja przejechałem ponad 100 tys i po za wymianą cewki,czujnika i paru drobnych pierdołek nic nie robiłem.Dodam że
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Primera 2.0 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002r 230tys
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię