Silnik PSA 1.1i SOHC MPI 60KM TU1 JP/A

15258
Silnik PSA 1.1i SOHC MPI 60KM TU1 JP/A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.1 8V TU1 JP/A o mocy 60KM miał szerokie zastosowanie w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie cewki zapłonowej oraz drobnej elektryki. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • brak uciążliwych awarii
  • dobra kultura pracy
  • niskie spalanie

Wady

  • regulacja zaworów
  • awarie sondy lambda
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000-120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0-3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Regulacja zaworów -2002 do 2005 stosowano tylko  regulację mechaniczną.

Regulacja zaworów- 2005 w zależności od typu silnika są mechaniczne (reg. na szczelinomierz) i samoregulujące hydraulicznie.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.7)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

0%
33%
50%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

13.04.2021 saxo
(8.0)
Opinia: Prosty, trwały motor z mechaniczną regulacją zaworów. Auto zawsze dzielnie pokonuje kilometry, fajne jest w 8V to jak szybko ma swój moment maksymalny, nie trzeba kręcić ponad 3500obr./min żeby normalnie się poruszać. Do 90km/h jest mistrzem ekonomii, ok. 5,3L/100km.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prostota, ekonomia.
Wady: ten silnik w saxo nie ma wad, radzi sobie idealnie.
  • Silnik: 60KM/ tu1-jpa
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
26.08.2020 Peugeot 206
(6.7)
Opinia: Polecam ten silnik ale głównie do miasta, na trasie niestety ale jest dużo za słaby i powyżej setki już się bardzo męczy.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Niskie spalanie, Niezawodność
Wady: Słabe osiągi
  • Silnik: 1.1 8V 60KM
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.08.2020 Citroen C2
(7.3)
Opinia: Moja poprzednia opinia była przy 90000 km. Teraz na liczniku 175000 i dalej jakoś to się kula, ale nie bez przygód. Wymieniona uszczelka pod głowicą przy 165000 - sparciała ze starości. Przygody z układem chłodzenia (wycieki z obudowy pompy, zbiornika wyrównawczego,połączeń instalacji gazowej). Świece przy
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Proste i tanie naprawy.
Wady: Dużo prostych i tanich napraw :D
  • Silnik: TU1JP HFX (citroen c2)
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
12.05.2017 Łukasz
(8.7)
Opinia: Fajny silniczek, słaby ale za to bardzo dobrze wkręca się na obroty i nie boi się kręcenia do odcięcia w razie potrzeby. Bardzo dobra kultura pracy i przyjemny dźwięk seryjnego wydechu w C2. Super współpracuje z LPG. Szybko się nagrzewa a to duży plus zimą.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.1 8v 61 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r 90000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam