Opel

Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE

671
Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE była stosowana w latach 1994-1999  w modelach Opel Omega oraz Frontera.To kolejna odmiana po wersji C20NE w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w sprawie emisji spalin. Przede wszystkim silnik w odróżnieniu od starszej wersji C20NE jest kolizyjny !!! Po za tym konstrukcyjnie jest to ta sama jednostka sprawdzona i trwała z bezproblemowym dostępem do części.Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania oraz słabą dynamikę


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

05.05.2024 Opel Omega B 2.0 8v 1996r
(8.7)
Opinia: Opel Omega B x20se 2.0 8v, może nie jest autem sportowym ale za to odwdzieczy sie niesamowitym komfortem. Silnik wystarczający do przemieszczania się bez żadnych awari. Posiadam taki model 10lat i jeździ tylko na lpg i nic sie z nim nie dzieje. Polecam nie zdecydowanym.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo dobry do lpg Elastyczny silnik moment obrotowy od 2400 obr/min Trwała stara konstrukcja
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 2.0 116km
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 400
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam