Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 2.0 115KM-131KM SR20De to najsłabsza odmiana z z rodziny silników SR wykorzystywana modelach Nissana Primera oraz Serena . Konstrukcja weszła do produkcji w 1989r i jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha.
Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, ma przyzwoite parametry jest w miarę oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7-8 L. Rodzina silników SR została zastąpiona po roku 2000 przez silniki z grupy QR, które spełniały wymagane normy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |