Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 16V MIVEC ClearTec 150KM 4J11

12540
Opublikowane 31 października 2021 r.
Silnik Mitsubishi 2.0 16V MIVEC ClearTec 150KM 4J11

Silniki Mitsubishi MIVEC ClearTec są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 MIVEC ClearTec 150KM 4J11 wszedł do produkcji w 2018 roku i zasilał modele Mitsubishi ASX oraz Outlander, Odmiana 4J11 to nowo opracowana konstrukcja w której  postawiono na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie norm spalin. Jednostka w całości wykonana z aluminium wykorzystuje wtrysk paliwa wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu.


W porównaniu do poprzedniej wersji  4B1 zmieniono rozrząd z DOHC na SOHC oraz wprowadzono nowej generacji system MIVEC. Ze względu na wygórowane normy spalin silnik wyposażony w system Start Stop oraz EGR. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elstyczność

Wady

  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.4)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

29%
4%
38%
8%
4%
4%
13%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

13.11.2025 ASX
(9.3)
Opinia: Zapomniałam że mam silnik, zero problemów, zero usterek, tylko eksploatacja co 15 tys. km (nieco częściej niż każe producent)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: tani w eksploatacji, niezawodny
Wady: mam wrażenie jak by był ograniczony przez sterownik, tak jakby chciał iść lepiej a nie może mimo że przy tej mocy i masie mógłby
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
09.04.2024 Outlander lll
(9.0)
Opinia: Po 220000 tys.km. wymieniłem rozrząd potem już tylko olej i filtry. Rzeczywiście trochę głośny Sohc pracuje jak maszyna do szycia. Ale porządny silniczek z CVT robi robotę
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Odpala jeździ nie zawiódł mnie jak do tej pory na liczniku 270000 tysięcy km
Wady: Kultura pracy. Łańcuszek jednak się rozciągną
  • Silnik: 150 km. 4j11
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
21.03.2024 ASX
(9.3)
Opinia: Silnik prawie niespotykany w niedrogich autach. porządny motor wg starej szkoły z nowoczesnym systemem głowicy - dynamiczny i oszczędzający paliwo,
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy, niskie spalanie
Wady: Maksymalny moment obrotowy przy zbyt wysokich obrotach
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 32000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
25.10.2023 Outlander
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, jedynie na wolnych obrotach ciut głośniejszy od innych silników.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię