Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.8 16V o mocy 114-116KM z oznaczeniem QG18DE miał zastosowanie w Nissanie Almera oraz Primera. Silnik nie należy do udanych, trapią go usterki, które nie są tanie w ewentualnych naprawach. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny i często dochodzi do jego rozciągnięcia. Objawem jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys.
Niestety koszt kompletnego rozrządu (łańcuch, napinacz, prowadnica, simering wału oraz uszczelki pokrywy wału) to kwota około 2000zł!!! Kolejnym mankamentem są ubytki oleju, które sięgają nawet 1L na 1000km. Biorąc pod uwagę pojemność oleju 2.7l może szybko doprowadzić do zapieczenia pierścieni i awarii silnika. Mniej kosztowne awarie trapiące ten silnik to czujnik położenia wału, awarie cewki zapłonowe czy przepustnicy, której objawem jest spadek mocy. Jedyną radą aby wyzbyć się problemów jest regularny serwis i odpowiednie użytkowanie co może przełożyć się na niską awaryjność oraz uniknięcie kosztownej naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 9) | (6.1) |
| Trwałość | 6.8/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 5.4/10 |