Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.5 16V o mocach 90KM lub 98KM miał zastosowanie w Nissanie Almera. Konstrukcja miała dwie odmiany mocy ta z początku produkcji 90KM i druga, która weszła do produkcji po 2002r 98KM i są bardzo dobrze oceniane przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niska awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha.
Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Niestety koszt wymiany rozrządu to kwota około 1000zł!!! Kolejnym mankamentem są ubytki oleju, które sięgają nawet 1L na 1000km. Jednostka nie jest zalecana do instalacji LPG, ponieważ silnik posiada regulowane luzy zaworowe. Jeżeli zdecydujemy się już to musimy pamiętać o kontroli i regulacji luzów zaworowych aby uniknąć wypaleniu gniazd zaworowych. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i bardzo elastyczny oraz oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7 L. Jego kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 6) | (6.8) |
| Trwałość | 7.7/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 5.2/10 |