Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 2.4 16V GDI o mocy 150KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był to pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim. Jednostka miała zastosowanie w autach koncernu Mitsubishi w modelach Galant oraz SpaceWagon. Jednostka chwalona za swoje osiągi i przyzwoity poziom spalania oraz trwałość pod warunkiem odpowiedniego serwisowania.W silniku zastosowano jak na lata 90-te bardzo zaawansowane technologie takie jak wtrysk bezpośredni wspomagany pompą wysokiego ciśnienia.
Przekłada się to na dobre osiągi i niski poziom spalania, jednak układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy i narażony na uszkodzenia w przypadku złej jakości paliwa.Następną przypadłością tej jednostki jest osadzający się nagar na zaworach i tłokach Dodatkowo musimy pamiętać że montaż instalacji LPG wiąże się z wyższymi kosztami i nie specjalnie jest zalecany.Rozrząd w silniku GDI opart jest na pasku serwis zaleca interwał na 90 tyś/km jednak mechanicy sugerują zmniejszenie go do 60tys/km co uchroni nas od ewentualnego zerwania paska.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |