Popularne na rynku

Silnik Mitsubishi 1.8 16V GDI 122KM-125KM 4G93

22154
Silnik Mitsubishi 1.8 16V GDI 122KM-125KM 4G93

Silniki Mitsubishi MPI / GDI są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Chrysler
  • Hyundai

Silnik Mitsubishi 1.8 16V GDI o mocach 122KM lub 125KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był to pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim.


Jednostka miał zastosowanie w autach koncernu Mitsubishi – w modelach Carisma oraz Space-Star jak również Volvo w modelach S40/V40. Jednostka chwalona za swoje osiągi i przyzwoity poziom spalania oraz trwałość pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. W silniku zastosowano jak na lata 90-te bardzo zaawansowane technologie takie jak wtrysk bezpośredni wspomagany pompą wysokiego ciśnienia. Przekłada się to na dobre osiągi i niski poziom spalania, jednak układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy i narażony na uszkodzenia  w przypadku złej jakości paliwa.


Następną przypadłością tej jednostki jest osadzający się nagar na zaworach i tłokach Dodatkowo musimy pamiętać że montaż instalacji LPG wiąże się z wyższymi kosztami i nie specjalnie jest zalecany.Rozrząd w silniku GDI opart jest na pasku serwis zaleca interwał na 90 tyś/km jednak mechanicy sugerują zmniejszenie go do 60tys/km co uchroni nas od ewentualnego zerwania paska.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • dobra dynamika
  • mała awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • nagromadzanie nagaru na tłokach i zaworach
  • duży koszt montażu oraz serwis LPG.

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.7)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

54%
0%
13%
4%
0%
0%
29%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

07.08.2018 Tomasz
(7.7)
Opinia: Bardzo miłe zaskoczenie, wbrew powszechnej opinii silniki GDI są bardzo dobre i praktycznie bezobsługowe, zjeździłem tym autem naprawdę dziesiątki tysięcy kilometrów i NIGDY mnie nie zawiódł. Bardzo fajna i dynamiczna i ekonomiczna jednostka. Jedyne z czym nie mogłem wygrać to skaczące obroty na biegu jałowym.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mitsubishi Carisma 122 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 / 245tyś
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
30.10.2016 Tomasz
(9.7)
Opinia: Samochód jak i sinik niedoceniany.Bardzo dynamiczny,cichy,mało palący jak na 1.8.Użytkuje od 2 lat oprócz rozrządu,płynów nic nie robię.Na trasie można zejść na 6 litrów w mieście 7.8.Warto przy zakupie dodać trochę więcej i kupić utrzymany i zadbany aby później cieszyć się bezawaryjnością.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: gdi 1.8 122KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/145tyś
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
16.10.2016 Romek
(8.7)
Opinia: silnik bardzo dobry tylko trzeba o niego dbać,mamy Carisme w domu od 9 lat i regularnie ja serwisujemy co 15 tys wymiana oleju dwa razy rozrząd,świece,akumlator co przekłada się na zerową awaryjność. Silnik bardzo dynamiczny i w miarę oszczędny nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.W
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: carisma/125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003r /190.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam