Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 4.3 V8 24V 272/279KM miał zastosowanie w latach 1998-2007 w segmencie klasy wyższej modeli Mercedesa Benz.
Jednostki z rodziny M 113 były produkowane w Niemczech /Unterturkheim/ w latach 1998-2007 i większości została oparta na rodzinie silników M112 V6.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem.Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.
Te wszystkie zabiegi wpłynęły na jakość pracy jednostki oraz świetne osiągi,w tamtych czasach silnik uchodziła za jeden z lepszych na rynku motoryzacji.Jednak użytkownicy muszą liczyć się z wysokimi kosztami użytkowania takich jak serwisu części oraz spalanie.Rekompensatą za to jest wysoka kultura pracy bardzo dobra dynamika oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |