 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Mazda 2.0 16V SKYACTIV-G o mocy 120, 121, 146, 150, 160, 165 lub 184KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny.
 Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!!  W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT. 
Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!!  W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
 Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
																						Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
																						Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 121KM (PE-Y5)
																						Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 121KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-Y5)
																						Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda MX-5 ND 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda MX-5 ND 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda MX-5 ND FL 2.0 16V SkyActiv-G 184KM (PE-VPR)
																						Mazda MX-5 ND FL 2.0 16V SkyActiv-G 184KM (PE-VPR)
										
                                    | Średnia (głosów: 6) | (8.9) | 
| Trwałość | 9.3/10 | 
| Utrzymanie | 8.5/10 | 
| Dynamika | 8.8/10 | 
 Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
																						Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
																						Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 120KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 121KM (PE-Y5)
																						Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 121KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-Y5)
																						Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 146KM (PE-Y5)
										
                                     Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-3 DK 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-3 DK FL 2.0 16V SkyActiv-G 150KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 3 BM/BN 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GJ 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda 6 GL 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KE 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
																						Mazda CX-5 KF 2.0 16V SkyActiv-G 165KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda MX-5 ND 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
																						Mazda MX-5 ND 2.0 16V SkyActiv-G 160KM (PE-VPS)
										
                                     Mazda MX-5 ND FL 2.0 16V SkyActiv-G 184KM (PE-VPR)
																						Mazda MX-5 ND FL 2.0 16V SkyActiv-G 184KM (PE-VPR)