Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 1.6 16V 98KM miał zastosowanie w latach 2001-2004 w modelu Mazda BJ 323.Silnik z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90.000km. Silnik był wyposażony w system VICS (Variable Inertia Control System) – system zmiennego sterowania dolotem powietrza. Konstrukcja bardzo trwała nie przysparzająca większych problemów użytkownikowi co przekłada się na dużą trwałość. Silnik może pochwalić się niezłą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Na plus trzeba zaliczyć spalanie, które jest na dobrym poziomie średnio 7l na 100km.Na minus można zaliczyć głośniejszą pracy przy wyższych obrotach na których silnik dobrze pracuje. Reasumując jednostka 1.6 16V jest godna polecenia a koszty użytkowania są na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |