Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 1.5 16V o mocy 88KM znany z popularnego modelu Mazdy 323 oraz Kia Shuma. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Silnik może pochwalić się niezłą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Na plus trzeba zaliczyć spalanie, które jest na dobrym poziomie średnio 7l na 100km.
Niestety dużym mankamentem tej odmiany jest problem z zaworami doprowadzającymi do poważnej usterki, która kończy się remontem głowicy!!! Powodem tego są cienkie zawory, które wytrzymują przebiegi około 150 tys i wypalają się. Poza tym problemem, silnik trapią drobniejsze usterki elektryki czy EGR-u, jednak koszty ich naprawy nie są wygórowane. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |