Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai 1.4 16V G4EE o mocy 97KM stosowany od 2005 r. Najbardziej znany z Hyundaia Getz oraz Accent. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu oraz dwa wałki w głowicy. Konstrukcja trwała nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie sondy lambda. W szczególności trzeba uważać na problemy hydraulika luzów zaworowych !
Powodem jest szybkie zużycie kompensatorów czego objawem jest głośna praca silnika po rozruchu. Poza tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć dosyć wysokie spalanie jak na pojemność oraz moc średnio 8L.
Praca silnika jest dobra, w miarę cicha i równo pracuje, co do dynamiki to jest na zadowalającym poziomie. Kierowcy nie mają na co narzekać podczas ruszania czy wyprzedzania. Jednostka bardziej sprawdza się w mieście i na krótkich odcinkach a niżeli na dłuższych trasach. Niewątpliwie silnik 1.4 16V ma więcej plusów niż minusów i jest dobrze oceniany prze użytkowników.
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w silnikach benzynowych.
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (9.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.7/10 |
| Dynamika | 9.7/10 |