Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.2 16V MPI o mocy 78KM wszedł do produkcji w 2008 roku i zasilał modele segmentu A oraz B Hyundai i10 /i20.Jest to pierwsza generacja z tej rodziny spełniająca normy spalin Euro 4 która była stosowana do 2011 roku.Od 2011 roku wszedł do produkcji silnik drugiej generacji wyposażony w system zmiennych faz rozrządu VVT spełniający normy spalin Euro5.Silnik wykonany w całości z aluminium blok/głowica z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.
Nie jest to mocny punkt tej jednostki ponieważ z racji cienkiej konstrukcji łańcucha potrafi się rozciągać już przy przebiegu 100 tys.km.Po za tym jednostka bardzo trwała o prostej konstrukcji co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Co do kultury pracy jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach zwłaszcza przy szybszej jeździe.Użytkownicy aut z tym sinikiem chwalą sobie niską awaryjność,przyzwoite osiągi oraz niski poziom spalania który średnio kształtuje się w granicach 5-6 l/100km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (9.1) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |