Silniki Suzuki SOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.1i 16V SOHC 63KM F10D skonstruowany przez Suzuki Maruti w Indiach, zadebuitował w 2001 roku w modelu Maruti Wagon -R.Jednostka czterocylindrowa w całości wykonana z żeliwa wyposażona została we wtrysk wielopuktowy .Konstrukcja zbliżona do odmiany 1.0 F10A w której wprowadzono szereg modyfikacji.
Od 2002 roku zasilał model segmentu A – Suzuki Alto, w którym sprawdzał się bardzo dobrze. Niewątpliwie jego atutem jest duża trwałość oraz niski poziom spalania. Na minus trzeba zapisać słabą dynamikę oraz przeciętną kulturę pracy. W 2010 roku silnik został wycofany z produkcji ze względu na brak możliwości spełnienia norm spalin Euro 4 a jego następcą został silnik 1.0 DOHC z rodziny K.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
nskie spalanie
Wady
słaba dynamika
przeciętna kutura pracy
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 60 tys/km
Ilość oleju silnikowego:
3.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 10.000 km lub 6 miesięcy
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Bardzo trwały, nie wymaga dużo uwagi. Wymiana oleju co 10 000k km.
Do miasta dynamika wystarczająco, bardzo żwawy.
Szybko się nagrzewa, tani w utrzymaniu.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
koszty utrzymania
dynamika w mieście
spalanie
lubi LPG
Wady:
Kultura pracy
Dynamika powyżej 100km/h drastycznie spada