Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.1i 16V SOHC 63KM F10D skonstruowany przez Suzuki Maruti w Indiach, zadebuitował w 2001 roku w modelu Maruti Wagon -R.Jednostka czterocylindrowa w całości wykonana z żeliwa wyposażona została we wtrysk wielopuktowy .Konstrukcja zbliżona do odmiany 1.0 F10A w której wprowadzono szereg modyfikacji.
Od 2002 roku zasilał model segmentu A Suzuki Alteo w którym sprawdzał się bardzo dobrze.Niewątpliwie jego atutem jest duża trwałość oraz niski poziom spalania,na minus trzeba zapisać słabą dynamikę oraz przeciętną kulturę pracy.W 2010 roku silnik został wycofany z produkcji ze względu na brak spełnienia norm spalin Euro 4,a jego następcą został silnik z rodziny K.
Opinia:
Bardzo trwały, nie wymaga dużo uwagi. Wymiana oleju co 10 000k km.
Do miasta dynamika wystarczająco, bardzo żwawy.
Szybko się nagrzewa, tani w utrzymaniu.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
koszty utrzymania
dynamika w mieście
spalanie
lubi LPG
Wady:
Kultura pracy
Dynamika powyżej 100km/h drastycznie spada