Silniki BMW Twin Power - Silnik 2.0 TwinPower 156/184KM (N20B20)

Wyświetleń: 100
Silnik 2.0 TwinPower 156/184KM (N20B20)

Silniki BMW Twin Power

BMW

Silnik 2.0 16V TwinPower o mocach 156/184KM  od 2011 roku znajdziemy w większości modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w turbosprężarkę podwójny Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim.Dodatkowo jednostka została wyposażona w elektryczna pompę wody oraz system Start&Stop.Te rozwiązania miały  na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania co sprawdziło się w 100%. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo wysokim poziomie. Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są piezoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery!!! Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.Trzeba nadmienić że silnik był sprzedawany równolegle z jego mniejszą odmianą N13 a w roku 2012 został wyróżniony w TOP 10 silników w swojej kategorii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoko kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wrażliwy układ wtryskowy
  • wtryski piezolektryczne droga wymiana cena około 1000zł 1szt
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię