Silniki BMW Twin Power - Silnik 1.6 TwinPower 102KM (N13B16)

Wyświetleń: 95
Silnik 1.6 TwinPower 102KM (N13B16)

Silniki BMW Twin Power

BMW

Silnik 1.6 TwinPower o mocy 102KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot THP) zadebiutował w 2006 roku w Mini Cooper  a od  2011 roku zagościła w modelu BMW. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu ( Vanos )z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. . Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju.Jest to najsłabsza odmiana z rodziny N13 więc tutaj kwestią dominującą jest poziom spalania a na drugim planie dynamika oraz osiągi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • przyzwoity poziom spalnia
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

-Wady

  • koszty serwisu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W40 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię