Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.4 16V Alpha II G4EE

Wyświetleń: 6899
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.4 16V o mocy 95-97KM stosowana od 2005 r. Najbardziej zanany z Hyundaia Getz oraz Accent. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu oraz dwa wałki w głowicy. Konstrukcja trwała nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych neleżą awarie sondy lambda oraz problemy hydraulika luzów zaworowych przez szybkie zużycie kompensatorów czego objawem jest głośna praca silnika po rozruchu. Poza tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć dosyć wysokie spalanie jak na pojemność oraz moc średnio 8L. Praca silnika jest dobra, w miarę cicha i równo pracuje, co do dynamiki to jest na zadowalającym poziomie. Kierowcy nie mają na co narzekać podczas ruszania czy wyprzedzania. Jednostka bardziej sprawdza się w mieście i na krótkich odcinkach a niżeli na dłuższych trasach. Niewątpliwie silnik 1.4 16V ma więcej plusów niż minusów i jest dobrze oceniany prze użytkowników.

Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Stukające hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w silnikach benzynowych.

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-uzywany-hyundai-getz-2002-2008,nId,991504#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

-Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie sondy lambda
  • awarie kompensatorów luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(9.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Grzesiek12.08.2017
Opinia:Silnik bardzo przyzwoity nie stwarza większych problemów od innych które wcześniej użytkowałem.Pracuje fajnie dobrze się zbiera,jest cichy i co ważne bezawaryjny,drobne usterki typu,sonda,jakiś bezpiecznik to wszystko.Spalanie do najniższych nie należy ale niema tragedii trasa 5 miasto 8 mieszane to tak 6-7L .Moc jak dla mnie jest ok,szybko się zbiera po wciśnięciu gazu te 97KM jest wystarczająca.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Getz/97KM

Rocznik / Przebieg: 2006r/170tys

Średnie spalanie: 7 l/100km