Silnik Volvo 1.6 T4 16V Turbo 180KM B4164T

18895
Opublikowane 27 lutego 2023 r.
Silnik Volvo 1.6 T4 16V Turbo 180KM B4164T

Silniki Volvo T2/T3/T4/T5 Ford EB są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 1.6 T4 16V Turbo 180KM B4164Tbył stosowany w latach 2010-2017 w modelach Volvo..Jest to konstrukcja Forda o oznaczeniu Ecoboost.



Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem.


Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • zużycie popychacza pompy wody
  • awaryjny układ chłodzenia
  • awaria uszczelki pod głowicy
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

33%
6%
33%
6%
6%
11%
6%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

14.12.2025 V70 T4 F
(9.7)
Opinia: Posiadam od ponad roku Volvo V70 T4 F z silnikiem 1.6 turbo. Jestem mega zadowolony! Komfort, klasa, dynamika auta naprawdę umila eksploatację tego auta. Niemiecki chrupki mogą tylko pomarzyć o tak świetnej konstrukcji jak Volvo V70
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Komfort, dynamika, oszczędny,
Wady: Brak
  • Silnik: 132KW
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.07.2024 Volvo v70 iii
(9.3)
Opinia: Fajne duże auto . Jeżdżę nim 1.5 roku i jestem zadowolony.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.6 t4f 180 km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 311000
  • Spalanie: 11.2 l/100km
Polecam