Volvo

Silnik Volvo 1.6 T3 16V Turbo 150KM B4164T3

6093
Silnik Volvo 1.6 T3 16V Turbo 150KM B4164T3

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 1.6 T3 16V Turbo 150KM B4164T3 był stosowany w latach 2010-2016 w szeru modeli Volvo.Jest to konstrukcja Forda o oznaczeniu Ecoboost.



Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.


Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastycznośći
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awaryjny układ chłodzenia
  • zużycie popychacza pompy wody
  • awaria uszczelki pod głowica
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

12.05.2023 Volvo V40 T3
(9.3)
Opinia: Silnik przejechał 140 tys. km i tylko jedno można o nim napisać wszystko działa i zero awarii - nie wiem dlaczego autor artykułu podkreśla problem chłodzenia - nie spotkałem się s tym problemem a eksploatuję go od nowości.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie ok. 5,7 l /100 km.
Wady: Delikatne drgania na postoju.
  • Silnik: 150 kM/V40 T3
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 140
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam