Volvo

Silnik Volvo 1.5 T3 16V Turbo 152KM B4154T4

4841
Silnik Volvo 1.5 T3 16V Turbo 152KM B4154T4

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 1.5 T3 16V Turbo 152KM B4154T4 to konstrukcja Forda, która weszła do produkcji w 2014 roku i miała również zastosowanie w modelach marki Volvo.Silnik zastąpił starszą konstrukcję  1.6 EcoBoost która nie spełniała nowszych norm spalin.Ford w nowej jednostce postawił przede wszystkim na osiągi oraz obniżenie kosztów spalania, przez co jest to jedne z najbardziej ekologicznych silników.Jednostka 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi.


Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest to uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować się wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!).


W większości przypadków przebiegi 200 tys nie przysparzają większych problemów, jednak trzeba się liczyć z ze zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowany po wyżej takiego przebiegu.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednego kierowcy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
0%
0%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

05.03.2024 S60
(10.0)
Opinia: W opisie jest błąd Silniki VEA sa produkcji volvo i nie maja nic wspólnego z fordem ************* Odpowiedź od Redakcji: Dziękujemy za opinię. Silnik 1.5 B4154T4 nie należy do rodziny Volvo VEA. Jest to jednostka zapożyczona z Forda. Do rodziny VEA należy jednostka 1.5 3-cylindrowa stosowana od 2020 roku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: b4154t4
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam