Porsche

Silnik Porsche 4.8 V8 32V BiTurbo 520KM-570KM M48

971
Silnik Porsche 4.8 V8 32V BiTurbo 520KM-570KM M48

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 4.8 V8 32V BiTurbo 520KM-570KM M48 był stosowany w latach 2009-2013 w modelach Porsche Panamera oraz Cayenne.Jest to najmocniejsza odmiana z tej rodziny w której zastosowano doładowanie BiTurbo. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały a jego osiągi oraz kultura pracy są na bardzo wysokim poziomie.


Niestety nie jest wolny od awarii do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć awarię pompy wtryskowej, która jest dosyć powszechna jak również pompy paliwa w zbiorniku.Kolejne przypadłości to awarie regulatora faz rozrządu na wałkach dolotowych oraz pękające rury płynu chłodzącego.. Do mniej problematycznych trzeba zaliczyć drobne awarie cewek zapłonowych oraz termostatu. Poza tym silniki pokonują około 300 tys.km bez większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

BiTurbo

Zalety

  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie pompy paliwa w baku
  • awarie regulatora faz rozrządu na wałkach dolotowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami