Porsche

Silnik Porsche 4.8 V8 32V VarioCam+ 385KM-405KM M48

844
Silnik Porsche 4.8 V8 32V VarioCam+ 385KM-405KM M48

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 4.8 V8 32V 385KM-405KM o oznaczeniu M48.01 jest najsłabszą odmianą z tej rodziny która była stosowana w latach 2007 – 2010 w modelu Porsche Cayenne I. Jednostka wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk  bezpośredni oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam+. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały  a jego osiągi oraz kultura pracy są na wysokim poziomie. Co do jego awaryjności zdarzają się jedynie awarie osprzętu.


Do bardziej kosztownej trzeba zaliczyć awarię pompy wtryskowej, która jest dosyć powszechna jak również pompy paliwa w zbiorniku. Te dwie usterki są problematyczne a ich wymiana nie należy do tanich oraz łatwych. Do mniej problematycznych trzeba zaliczyć drobne awarie cewek zapłonowych oraz termostatu. Poza tym silniki pokonują około 300 tys.km bez większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie pompy paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami