Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Porsche 4.8 V8 32V 385KM-405KM o oznaczeniu M48.01 jest najsłabszą odmianą z tej rodziny która była stosowana w latach 2007 – 2010 w modelu Porsche Cayenne I. Jednostka wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam+. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały a jego osiągi oraz kultura pracy są na wysokim poziomie. Co do jego awaryjności zdarzają się jedynie awarie osprzętu.
Do bardziej kosztownej trzeba zaliczyć awarię pompy wtryskowej, która jest dosyć powszechna jak również pompy paliwa w zbiorniku. Te dwie usterki są problematyczne a ich wymiana nie należy do tanich oraz łatwych. Do mniej problematycznych trzeba zaliczyć drobne awarie cewek zapłonowych oraz termostatu. Poza tym silniki pokonują około 300 tys.km bez większych problemów.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |