Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Porsche 4.5 V8 32V TwinTurbo 450KM M48 był stosowany w latach 2002-2007 w modelu Porsche Cayenne. Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz doładowanie TwinTurbo (IHI RHF5H).Niestety silnik od samego początku dawał się we znaki użytkownikom a jego awaryjność była na dosyć dużym poziomie. Do najbardziej problematycznych trzeba zaliczyć zacierające się cylindry przyczyną jest złej jakości paliwo oraz zbyt częsta jazda na zimnym silniku.
Kolejne przypadłości to pękanie rur chłodzenia co powoduje duże ubytki płynu chłodniczego.Do mniej kosztownych trzeba zaliczyć awarie termostatu,cewki zapłonowej czy pompy wody.Wszystko to przekłada się na bardzo duże koszty użytkowania oraz serwisowania.Niewątpliwe plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG który znacznie obniża koszty.Po za tym silnik może poszczycić się bardzo dobra kultura pracy,dynamiką oraz niezłymi osiągami.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
BiTurbo
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |