Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.2 12V GSE T3 100KM (EB2ADTD) jest to konstrukcja koncernu PSA stosowana od 2019 roku w modelach Peugeot,Citroen oraz Opel o logotypie PureTech. Od 2023 roku znajdziemy go również pod maską Jeepa Avenger. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim.
To konstrukcja modularna najnowszej generacji, która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp. Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.
Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Co miało miejsce w wcześniejszych odmianach tej jednostki, a tyczyło się to łuszczenia się paska rozrządu. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |