Nowość

Silnik Fiat 1.2 12V GSE T3 100KM EB2ADTD

3187
Silnik Fiat 1.2 12V GSE T3 100KM EB2ADTD

Silniki Fiat FireFly / T-Jet / MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.2 12V GSE T3 100KM (EB2ADTD) jest to konstrukcja   koncernu PSA stosowana od 2019 roku w modelach Peugeot,Citroen oraz Opel o logotypie PureTech. Od 2023 roku znajdziemy go również pod maską Jeepa Avenger. Silnik trzycylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim.



To konstrukcja modularna najnowszej generacji, która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp. Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.



Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Co miało miejsce w wcześniejszych odmianach tej jednostki, a tyczyło się to łuszczenia się paska rozrządu. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami