Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI o mocy 73KM miał zastosowanie w szeregu modeli Fiata w latach 1993-2001. To jedna z pierwszych odmian o pojemności 1.2 z rodziny Fire która zasilała auta w autach 90-tych. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
bardzo trwała jednostka
niski poziom spalania
dostępność części
prosta konstrukcja łatwa w naprawie
Wady
problemy z przepustnicą
awarie alternatora
ubytki oleju
awarie uszczelki pod głowicą
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000 km
Ilość oleju silnikowego:
2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 1)
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
10
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
2
2
0
Najbardziej awaryjna część
100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów:
1
Opinie użytkowników
14.04.2019Punto I (176) 3d
(9.0)
Opinia:
mam ten silnik w rodzinie od 2005r. w Punto I 75KM, wtedy 80 tys. km dzisiaj ponad 200 tyś. i jak dotąd poza rozrządem, uszczelnieniem pokrywy zaworów, wymianą uszczelki przepustnicy pod filtrem powietrza zupełnie nic się nie dzieje - używany w mieście do codziennej jazdy,
sporadycznie trasa, nigdy nie zawiódł, nic się nie zepsuło, ani czujniki ani nic, zupełnie bezawaryjny. Drugie Punto pojawiło się w domu gdzieś w 2014 przy 83 tys. km. obecnie ok 115 tys. i to samo, poza rozrządem, uszcz. pokrywy zaworów zupełny ideał.
W obu regulowany był luz zaworowy (o czym mało kto wie, że trzeba to robić). Gdzieś co rozrząd warto skontrolować, a gdzieś ok. 80-100 tyś. regulować, albo w miarę potrzeby, koszt tego w serwisie Fiat podobno ok 150-200zł, ja samodzielnie to tylko koszt płytek regulacyjnych ok. 60zł