Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.5 16V GSE T4 FireFly e-Hybrid o mocy 160KM jest produkowany od roku 2022 i ma zastosowanie w samochodach Alfa Romeo Tonale VGT. To najnowsza konstrukcja hybrydowa 1.5 Variable-Geometry Turbo składająca się z jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego o mocy 20KM i maks. mom. obrotowym 55Nm. Klasyczna miękka hybryda, której celem jest obniżenie emisji spalin CO2 przy jednoczesnym osiągnięciu jak najlepszych parametrów.
Jednostka o mocy 130KM została zespolona z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Praca układu możliwa jest z kilkoma trybami, które umożliwiają swobodne poruszanie się w różnych wariantach. Pierwszy z nich to Silent Start – pozwala na uruchomienie silnika bez użycia jednostki spalinowej. Drugi Electric Drive – umożliwia jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym przy podjazdach w korkach miejskich lub podczas parkowania, maksymalnie kilkadziesiąt metrów.
Kolejny tryb – Energy Recovery – odpowiada za ładowanie baterii przy odzyskiwaniu energii podczas hamowania. Dostępny jest także tryb e-Boosting dostarczający większy moment obrotowy na koła za pomocą silnika elektrycznego. Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF. Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 160 KM
Moment obrotowy: 240 Nm
Pojemność baterii: 0.77 kWh
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: 55 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 160 KM
Moment obr. systemu: 240 Nm
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |