Popularne na rynku

Silnik Fiat 1.0 12V GSE T3 FireFly 100KM-120KM

17558
Silnik Fiat 1.0 12V GSE T3 FireFly 100KM-120KM

Silniki Fiat FireFly / T-Jet / MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 12V FireFly Turbo wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiat 500X FL. Odmiana o mocy 120KM jest stosowana także w Jeepie Renegade, a od 2020 roku silnik występuję w wersji 100-konnej w Fiacie Tipo po liftingu.Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles. Pierwsze silniki z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej, na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.



Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele  Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.1)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

27%
27%
18%
9%
9%
9%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

04.08.2023 Tipo
(9.7)
Opinia: Silnik w Tipo. Przyjemny silnik, moc wystarczająca do codziennej jazdy. Do około 120km/h przyjemnie cichy - bardzo dobre wygłuszenie. Spalanie przy jeździe drogi szybkiego ruchu (70%), drogi lokalne/wojewódzkie (30%) to około 5,6l/100 km przy prędkości średniej około 80km/h. W przypadku miasta zużycie 6,5-7,5l/100km. Trudno wystawiać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - wystarczająco dynamiczny - dość niskie zużycie paliwa - dość dobra kultura pracy w typowym zakresie obrotów (do 4000)
Wady: - wyczuwalne wibracje powyżej 4000 obrotów/min. i krótko po zimnym starcie
  • Silnik: 100KM 190Nm
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 7000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.03.2023 Fiat 500x
(10.0)
Opinia: Najlepszy silnik 1L turbo. Osiągi są doskonałe, ładne brzmienie, zero problemów po 115 tys. Jedyny minus to spalanie przy szybkiej jeździe.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny. 500x rozpędza się jak gokart.
Wady: Spalanie na autostradzie.
  • Silnik: 120KM/ 1.0 firefly
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
11.02.2023 500x
(8.3)
Opinia: Auto ma nie wielki przebieg wiec awarii nie bylo. Silnik nie nadaje sie do szybszej jazdy na autostradzie-przy 140km/h spala 10litrow!A przy 90km/h...4litry.Srednio z ostatnich 20tys km 6.8.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak na 120koni jest zwawy.Podejrzewam ze jest mocniejszy-potrzebna by byla hamownia.Dla odmiany ponizej 1700obr(poki nierozkreci sie turbina)slaby.Z powodu tej slabosci wiele skrzyzowan ktore innymi autami pokonywalem na 2jce tera musze na 1nce-kwestia przyzwyczajenia.
Wady: Na zimno slychac i czuc jego 3cyl.nature.Po rozgrzaniu jest ok.
  • Silnik: 120 1.0
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
25.10.2022 Jeep Renegade
(10.0)
Opinia: Osiągi zapewnia bardzo dobre. Ładnie wkręca się na obroty, a powyżej 4 tys. ciągnie, jak turbina. Spalanie zależne od stylu jazdy. Po emerycku da się naprawdę pooszczędzać, ale jak go przycisnąć, 9l nie jest problemem. Dużo pali też na autostradzie 9,5 przy 120-130, chociaż to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny i bezawaryjny
Wady: Kultura pracy niższa niż u konkurencji, mało elastyczny.
  • Silnik: 120KM/ 1.0 firefly
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
15.06.2022 Fiat 500x 1.0
(8.3)
Opinia: Bardzo przyjemny w użytkowaniu, dość dobrze radzi sobie z ciężkim 500x. Jeżdżąc normalnie, bez wkręcania na wysokie obroty cichy. Na wyższych obrotach słychać go, ale ma dość zadziorne brzmienie. Moc rozwija liniowo, praktycznie nie czuć turbo dziury. Na zimno przez chwilę na wyższych obrotach głośny,
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - cichy, - oszczędny - dość dynamiczny
Wady: - głośny na zimno - nieco czuć wibracje na wolnych obrotach
  • Silnik: 120 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 21000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam