Nowość

Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 - Silnik Fiat 1.0 FireFly Turbo 120KM

7684
Silnik Fiat 1.0 FireFly Turbo 120KM

Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 FireFly Turbo 120KM wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiata 500X FL. Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles. Pierwsze silnik z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej,na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele  Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

09.05.2021 Jeep Renegade
(10.0)
Opinia: Osiągi rzeczywiście znakomite. Silniczek daje przyjemność z jazdy. W porównaniu z vw 1.0 turbo ma nieco niższą kulturę pracy, ale łatwo się do tego przyzwyczaić. Jak dla mnie mało elastyczny. Żeby przyzwoicie jeździł, musi dostać obroty. Fabryczny podpowiadacz proponuje zmianę biegu na 6 przy 60km/h.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobre osiągi, bezawaryjność
Wady: Mało elastyczny
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 81000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
19.01.2021 Jeep Renagade
(7.7)
Opinia: Pomimo małej pojemności ku mojemu zaskoczeniu Jeep jest samochodem dość dynamicznym tylko potrzebuje wyższych obrotów. Dobrze wyciszony. Zamontowana instalacja LPG Tratarini EVO 01 ID .Żadnej odczuwalnego spadku mocy podczas jazdy. Spalanie cykl miejski 3,2 l benzyna 4,2 l LPG .
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny, ekonomiczny,wygodny dożo przestrzeni w kabinie. Dobrze wyciszony.
Wady: mały bagażnik.
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 18000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam